Ondersteun je familie met deze 5 natuurlijke immuunsysteem boosters tijdens Corona

Welke effecten een virus (in dit geval het Corona virus) voor jou heeft, is afhankelijk van de sterkte van je immuunsysteem. Daar vertel ik je graag meer over in dit artikel.

Het goede nieuws: leef natuurlijk & preventief én heb het leven lief!

Preventief kunnen we veel doen om ons te beschermen voor (virus) infecties.  Als we ons immuunsysteem sterk maken en houden, kan je immuunsysteem ook bij een besmetting zijn werk doen en goed herstellen. Voedingstoffen spelen hier de essentiële sleutelfactor, maar ook stressbeperking, voldoende slaap en hygiëne maatregelen.

Zorg voor een optimaal functionerend immuunsysteem door:

De adviezen gelden zowel voor kinderen [1] als voor jou .  

  1. Extra te letten op ondersteunende voeding

Onderstaande voedingsmiddelen werken bijzonder ondersteunend voor je immuunsysteem: vitamine D, C, Zink, Omega 3 vetzuren (EPA), Melatonine en Tryptofaan, Allicine.

[1] Let op: voor kinderen gelden andere suppletie dosering normen. Raadpleeg hiervoor een deskundige

 

Ga je op zoek naar lekkere recepten met bovenstaande ingrediënten  Idee: breng een extra portie langs bij je dierbare moeder of vrienden.

 

2. Kies voor voedingstof aanvullingen

En dan specifiek in de vorm van kwalitatief hoogwaardige voedingssupplementen.

Preventief raad ik de volgende voedingstoffen aan te suppleren om je immuunsysteem een handje te helpen, in lijn met boven geadviseerde voedingsstoffen:

  • Vitamine D
  • Vitamine C
  • Zink
  • Omega 3 vetzuren (EPA) )(kan ook ik vegan vorm algenolie)

Hopelijk helpt dit je op weg?

Extra corona service: graag bied ik per email of telefonisch advies op maat aan over supplementvormen, dosering en voor welke periode de supplementen jou extra kunnen. Je kan me bereiken via liselore@yourelements.nl

Belangrijk: Raadpleeg bij ernstige klachten altijd uw eigen arts en hou je aan de RIVM voorschriften.

 

3. Beperk je (chronische) stress

Stress in welke (chronische) vorm dan ook, heeft een enorme impact op onze weerbaarheid en levert letterlijk afbraak op in ons lijf. Belangrijk dus om hier zicht op te krijgen voor jezelf!

In de praktijk zie ik dat onderliggende oorzaken van stress vaak divers zijn en elkaar beïnvloeden. Door jouw grootste stressoren weg te nemen en stressbestendigheid te optimaliseren, kan je zelfherstellende vermogen weer zijn werk doen.

Factoren die veel invloed hebben op je energiehuishouding zijn (o.a.): leefstijl, (onbewuste) niet helpende gedachten en overtuigingen, (onverwerkte) emoties en tekorten in voedingsstoffen.

Waar ervaar op dit moment het meeste stress van? Is het mogelijk om hier anders mee om te gaan zodat het je minder stress oplevert?

En wist je dat: dankbaarheid en vertrouwen ondersteunen het immuunsysteem ook!

 

4. Optimaliseer je bioritme en slaap

Ons immuunsysteem is juist in de nacht actief om je lichaam optimaal te repareren en regenereren. Het is daarom heel belangrijk voldoende slaap te hebben in kwetsbare periodes. Er lijkt ook een relatie te bestaan tussen voldoende melatonine aanmaak en de ernst van gevolgen van infecties.

Ook leven met je biologische klok hoort bij optimaliseren van je slaap. Dit levert de minste stress (cortisol) op voor je lichaam en zorgt daarmee voor een goede slaaphormoonhuishouding (melatonine).

 

5.  Wat te doen bij grieperig gevoel/ corona klachten*?

  • Hanteer bovenstaande tips
  • Verhoog dosering van supplementen tijdelijk in overleg met deskundige

-Vitamine C. Er worden momenteel fantastische resultaten behaald met Vitamine C tegen Corona [1]

– Zink

– Zet extra plantenextracten in die het virus kunnen verminderen als: Astragalus of Euginecea.

  • Liefst geen onderdrukking van de koorts als dat niet nodig is door middel van gebruik van paracetamol/ NSAID’s (aspirine). Dit geeft mogelijk een grotere kans op complicaties en een langere ziekteduur.

 

*Raadpleeg bij ernstige klachten altijd uw eigen arts en hanteer de RIVM voorschriften

--> Wil je een breder persoonlijk advies? Klik hier voor de werkwijze, en neem contact op met liselore@yourelements.nl. Afhankelijk van de vraag is een half uurtje kennisconsult mogelijk tot het samen stappen zetten in de vorm van orthomoleculaire life coaching. 

 

Lieve mensen: zorg goed voor jezelf & elkaar.

#immunesupport #corona #virus #vitamineC #vitaminD #zink #omega3 #voedingstoffen #orthomeleculairegeneeskunde #liveyournaturalpotential #support

 

*Liselore van Ekdom is orthomoleculair natuurgeneeskundige en life coach. Met yourelements.nl,  begeleidt ze ondernemende vrouwen en hun kinderen zowel fysiek als mentaal terug in hun element. Daarnaast geeft ze bedrijfslezingen om zo ook op de werkvloer vitaliteit te optimaliseren. Voor meer inspiratie en gratis adviezen: volg Liselore op social media of schrijf je in voor haar Seasonal Inspiratie Post.

(yourelements.nl / fb: YourElementsNL /insta: Liselore_yourelements.nl)

 

[1] Zie bijvoorbeeld: Hunt C et al., The clinical effects of Vitamin C supplementation in elderly hospitalised patients with acute respiratory infections, Int J Vitam Nutr Res 1994:64:212-19. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7814237

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wil je elk seizoen Your Elements inspiratie? Schrijf je dan hier in voor de Seasonal Inspiratie Post: vol tips, inspiratie en helemaal gratis!